Fika på stan

Ja o Ralle bestämde igår att vi skulle gå en runda på stan idag o kolla lite.
Så jag väckte honom vid 10 tiden i morse (eller för mig förmiddags)
Ingen raket fart på honom direkt.. Jag e ju morronpigg så när klockan e 10 så e ja redo att ge mig ut!
Aja.. Han pillade lite me sina saker på datorn och jag löste korsord..
Sen lite innan 14 kunde jag slita bort honom från datorn.. Hehe..
Och precis när vi hade kommit ut från porten så kom Ralles bror (Jeppe den förskräcklige som var på besök) och hans jobbarkompis Andreas gående.
Vi hade sällskap ner till stan o pojkarna busade o tramsade i vanlig ordning.. Hehe..
Andreas skulle gå "ett ärende" (Vi vet alla vad det betyder *host,host*) och Jeppe hade bestämt fika me mamma Unni (Världens gulligaste).
Vi stog och väntade på att Unni skulle dyka upp så Jeppe ringde o frågade var hon va nånstans, och hon hörde att jag och Ralle var där och bjöd med oss på fika! Trevligt!
Vi satte oss på ett mysigt café i stan o de drack kaffe o åt vars en kaka.. Jag var inte så sugen så jag stog över (Tråkmåns!)
Mmmhmm... När vi hade fikat färdigt gick vi en runda på stan, Ralle behöver nya jeans..
Stackaren, jag och Unni tvingade in honom i provrummet medans den stackars expiditen sprang kors o tvärs över butiken för att hitta ett par som "Inte va pungkrossare!"
Ja, vi hittade några stycken som satt bra.. Men dessvärre hade vi inte pengar på oss nu, men vi vet iaf att de finns snygga jeans där som passar!
Vi gick vidare och klockan började närma sig 16 och Unni skulle köra hem.
Vi fick skjuts hem (Lyx, tack Unni)
Jag började laga mat direkt eftersom att Ralle ska jobba ikväll..
Nu har han gått, jag har precis kommit ut ur duschen o diskat upp efter middagen så nu väntar jag bara på besök från min fina Åse och hennes vovve Nodde.

Jag och Nodde myser!
(Klicka för förstoring)

Hur har din dag varit?
image17

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0