Min sambo!

Tänkte berätta lite om mig själv.. Det finns kanske nån stackare som orkar och vill läsa :)
Jag och Ralle träffades första gången på ett rave i Danmark jag har för mig att det var 2002 eller nåt sånt.
Första gången jag såg honom var på färjan över till Danmark och jag tänkte för mig själv "Fan va snygg han e, han ska me mig hem ikväll" haha..
Så blev det inte.. Jag skulle köpa cigg på båten men hade glömt mitt leg hemme såklart..
Så jag och min tjejkompis gick fram till Ralle som var där med två av sina kompisar och frågade ifall de kunde köpa cigg till oss.. Dom trodde inte att jag var 18! hahaha.. Men de köpte cigg iaf..
Efter det så skilldes vi åt, de skulle gå direkt till festen och jag minn inte riktigt vad vi skulle göra..
Vi träffades igen inne på stället, och efter ett par öl var de INGA problem för mig att lägga in stöten på Ralle..
Han var lite blyg och förstog nog inte att jag stötte på honom :)
Vi pratade och skrattade hela kvällen men.
Och eftersom att mitt och min kompis tåg gick tidigare än Ralle's så var vi tvungna att gå, men vi bytte nummer.
Det tog nog ett tag innan vi pratade med varandra, sen blev det väldigt intensivt ett tag.
Vi pratade i stort sett varje dag.
Men träffades inte.. Sen blev det dött igen från hans sida.. Jaja tänkte jag då.. Jag hade ju fullt upp med mitt lixom, jag kunde ju inte vänta på honom i all evighet!
I typ 2 år hade vi ingen kontakt alls.. Sen sommaren 2005 såg jag att han var online på msn, så jag skrev till honom.
Åter igen en intensiv kontakt.
Denna gången bestämde vi att vi skulle träffas, jag bodde då i Malmö hos min kusin och Ralle bodde ju i Hässleholm men hans bror bor i Malmö.
Perfekt, då åker han ner till sin bror i Malmö o när han e där nera kan han träffa mig en sväng! Det var tanken iaf.
Men dagen kom då vi skulle träffas och jag ringde och sms:ade utan svar..
Han hade stängt av mobilen?!
Jävla människa!
Jaja.. Dagen efter åkte han ju hem igen och då satte han på telefonen igen..
Jag fick tag på honom och undrade varför han gjorde så, om han inte ville träffa mig så kunde han väl säga det?
Han kom med nån lam ursäkt om att de hade haft fullt upp osv.. Bla bla..

Jag var tvungen att flytta från min kusin i Malmö, så jag fick bo hos min Farbror i Löddeköpinge istället..
(Tack för det Farbror)
Vi hade fortfarande mycket kontakt, men hade fortfarande inte träffats..
Men en kväll var jag hos en kompi.. Vi drack massa vin och pratade och skrattade.
Jag ringde upp Ralle för att snacka lite och vi kom överens om att jag skulle komma till honom på måndagen (Det var fredag när vi pratade)
Senare på kvällen efter yttelgigare ett par glas vin ringde jag upp honom igen och sa "Varför kommer jag inte till dig imorgon kväll istället och stannar tills på måndag?"
Sagt och gjort.. Han skulle jobba på lördagen men jag kunde komma till honom efter att sista filmen gått igång (han e maskinist på biografen här i stan)
Jajjemen.. Jag var i Hässleholm 21.18 den 15/4-06 och han mötte mig på centralen.
Det var första gången jag var i Hässleholm, och jag blev kär i staden direkt!
Vi gick upp till biografen och satte oss i den Uberbekväma (NOT) soffan i personalrummet.
Aningen stel stämmning måste jag säga.. Men det lossnade efter ett tag och vi började prata om allt mellan himmel och jord!
Filmerna var slut vid 23 tiden och vi begav oss hem till hans mysiga 2:a.. Jag blev förvånad faktiskt! Så städat och ordningssamt det var i lägenheten! Och mysigt!
Vi satte oss i soffan och pratade en stund, sen borstade vi tänderna och gick och la oss i sängen och fortsatte prata..
Det var jättemysigt!
Vi kramades och somnade i varandras armar.
På morgonen vaknade jag först och väckte Ralle som gick upp och satte på kaffe.
Jag gick ut och tog ett bloss och sms:ade med en kompis..
När jag kom in igen hade han ställt fram en kopp kaffe till mig i köket och vi satte oss och pratade lite..
Minns inte riktigt vad vi gjorde på dagen där, men på måndagen skulle han med sin mamma ner till bror i Malmö och jag fick följa med.
Första gången jag träffade hans mamma.. Och hans bror! Nervöst..
Men det gick bra.. De var jättetrevliga :)
Vi åkte hem till Hässleholm igen lite senare på eftermiddagen.
Och jag tror att jag åkte hem dagen efter (på tisdagen) eftersom att jag precis hade fått jobb då och skulle jobba.
Vi bestämde att jag skulle komma upp igen till helgen eller helgen efter minns inte riktigt..
Men så är det iaf..
Efter ett par månader närnade bestämt i augusti 06 var jag tvungen att flytta ifrån min Farbror och Ralle erbjöd att jag kunde bo hos honom tills jag hittade något eget.
Så gjorde vi. Jag tog mina kläder och flyttade till Hässleholm!
Jag hade ju tidigare bott i Malmö med en tjejkompis (innan jag flyttade till min kusin) så hon fick mina möbler när vi flyttade isär eftersom att jag inte hade någonstans att ha dom.
Jag letade lägenhet runt Hässleholm, men utan framgång. jag ville ju inte flytta ifrån Ralle..
Och jobbet hade jag ju i Kävlinge så jag pendlade varje dag 1,5 timme dit och 1,5 timme hem.. Ganska drygt!
När vi hade bott tillsammans ett par månader bestämde vi oss för att det ver så vi ville ha det! Vi skulle flytta till en större lägenhet! *Lycka*
Vi ställde oss i kö till en trea.. Och bara nån vecka efter så ringde de och sa att de hade en 3:a ledig om ca 2 månader.. Jaja, vi tittade på lägenheten och blev förälskade direkt! Här ska vi bo!
Men för att vara helt säkra tittade vi på några olika.. Men de andra var alldeles för dyra och inte så stora som denna!
Vi var de första som hade vatt och tittat på denna lägenheten som tur var! Och vi ringde upp och sa att vi vill ha den!
Men att det var en del småsaker som skulle fixas till.. Bland annat renovera det tjusiga ljus persikofärgade badrummet med massa hål i väggen *Ryser*
Ny kyl och frys fixades dagen efter likaså rev de ut de räliga badkaret och spisen från 1800-frösihjäl!
Jag ville ha en spis med glashäll.. Ingen sån me plattor som "sticker upp" så vi pratade med kontoret och det fixade dom men vi fick betala 1700:- för det.. Inga problem! Najs me ny spis ju! :)

De målade om i gästrummet som var blått från början och köket som var orange! Usch..
Kaklet i köket e fortfarande orange, men Vaktis ska sätta upp rostfritt där! image10
Lite annat småpill ska åxå fixas.. Men de mesta e klart! Badrummet blev ljusgrått.. Superfräscht! (Kommer bilder sen)
Ja, det är historien om mig och Ralle!
Ska skriva om de fantastiska människorna jag har lärt känna genom honom.. Men det tar vi sen! :)
Jag är så jäkla lycklig här i Hässleholm med min sambo vår lägenhet och vårt husdjur Doris!



(Klicka för förstoring)




Jag och Ralle Midsommar 06 hos Farbror!
image13

Ha en bra dag alla! Och jag hoppas inte du e förskräkligt uttråkad nu! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0