Luktar illa...

Jag har storstädat idag.. Verkligen storstädat..
Usch.. Nu är jag trött!
Men iallafall..
Jag har haft alla fönster öppna och även balkongdörren..
Och efter en stund började det lukta räligt här inne.. Och jag funderade på vad fanken det kunde vara som luktade så..
Jag gick ut på balkongen för att vända på mina mattor och får syn på det här

image330

image331
(En påse med gammal öl utkastad från en balkong ovanför oss, tog bilderna precis såg värre ut innan)

Precis nedanför vår balkong!
Så jävla vidrigt! För helvete! Va fan tänker man med?
Tänk om det hade stänkt gammal öl på mina mattor!
Gissa om jag är irriterad..
Jag är inte säker på att påsen är kastad uppeifrån, de kan lika gärna vara någon som gått förbi och kastat den..
Men det ser ut som att den kommer uppeifrån..
Usch.. Somliga människor är räligare än andra!

image332

Nu när jag ändå håller på och klaga och gnälla så kan jag lika bra fortsätta med det så jag har det gjort! :)
Jag ringde min doktor här om dagen och bad om ett nytt recept på mina magtabletter, och skulle hämta de igår..
Vilket jag också gjorde.. Men det var inte samma tabletter som jag alltid haft (Nexium), så jag frågade i receptionen om det var samma sak som jag fast kanske en billigare variant? (Dessa heter Omeprazol)
Ja, sa hon.. Det är EXAKT samma sak..
Jaja.. Jag lämnade receptet på Apoteket igår och skulle hämta medicinen idag..
Jag frågade även där ifall det var samma sak som Nexium, och hon sa att det var inte alls samma sak!
De hade inte samma verksamma ämne osv.. Men de skulle tydligen hjälpa då mot samma sak..
+  att Omeprazol är typ 400:- billigare än Nexium..
Men jag blir förbannad!
Jag är nöjd med Nexium! Har aldrig haft problem med dom.. Inga biverkningar eller nånting.. Och de räcker med en tablett..
Åse har haft Omeprazol innan och hon behöver ta två av dom för att de ska hjälpa henne..
Och hon har testat mina Nesium och tycker de är mycket bättre!
Jag vill ha mina jävla Nexium!
Inget annat.. Och speciellt inte när han inte frågar mig ifall jag vill testa en annan billigare variant!
Utan bara tar för givet att jag vill det!
Nä, gissa om jag ska ligga på telefonen på måndag!
De ska fan få veta att de lever!
Jag tycker inte att man gör så!
Ska man byta medicin så pratar man väl med patienten först?
Eller?

Vad tycker du?
Gjorde min läkare rätt i att inte prata med mig innan han skrev ut ett annat preparat?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0