Köpa nya glasögon?

Japp, jag var hos optikern i fredags och gjorde en synundersökning.
Tydligen så är de glasögonen jag har nu lite för starka, så jag ska ha nya! Jippi! Haha..
Jag har ju haft dessa i ca 2 år, så det är dags att byta.
Jag var på Synsam och gjorde undersökningen, och fick ett pris på glasen..
1800:-
För bara glasen! Galet!
Så tittade jag på lite bågar och så, och en tjej som jobbar där hämtade massa fina bågar (Prisklass 3000:- och uppåt)
Sjukt..
Jag tackade för mig och gick vidare.
Pappa ringde mig och tipsade om Specsvers, där kan man få glas + båge för 1795:-
Så jag gick ju dit istälet, och de var suuuuper trevliga och snälla och så..
Allt annat än vad de var hos den andra optikern!
Jag hittade ett par bågar som jag fastnade för direkt, så igår var jag där och beställde dom
Och priset landade på 2395:- (inkl anti rep och anti reflex)
Lite annat än vad det hade blivit på Synsam!

Så om du ska köpa nya glasögon så rekomenderar jag dig att gå till Specsavers, verkligen!
Du kan spara sjukt mycket pengar på glasögon! :)

Och jag får mina nya glajjor på fredag nästa vecka! Jag läääängtar! :)

Idag ska jag nog gå bort till Åse och sitta ute och fika och sola :)
Sen måste jag ner en runda på sta´n och köpa trosor! Haha!

Vad ska du hitta på idag?



Kommentarer
Postat av: Elisabet

Svar:

Hejsan!! åh ja visst finns det för lite butiker med naturliga produkter som tar hand om oss istället för att smeta på en massa kemikalier etc.

www.lomeria.com kan man välja och vraka och göra sin egen tvål, ej hemma då utan via den sidan.

sen när man har valt det man vill ha så kan man göra en beställning på just den tvålen.

En tvål kostar runt 30kr + frakt på 26kr :) men sen får man en tvål som man själv har samansatt och kan njuta av!!!



Vi skickar alltid med en extra prov tvål vid köp ;)



Annars kan jag rekomendera en massa olika bra böcker om tvålar ifall du ändå inte vill beställa en tvål utan göra den HELT själv :D



Kramisar!



"det du inte ser kanske finns ändå"

2008-05-23 @ 09:53:27
URL: http://d2spirits.blogg.se/
Postat av: EgoElin

Då väntar vi på pix på dej i dom nya brillorna=)

Jag ä glad att jag inte bheöver glasögon eller linser eller nåt..dä ä ju så dyyrt!

2008-05-23 @ 11:33:00
URL: http://egoelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0